Coco in the head

Kokosnoot, ik hou ervan! In alle vormen: kokosmelk (de nieuwe versie van Alpro Soya is een favorietje van mij!), kokosolie, kokosijs, … maar vooral: Bounty’s! Dit combineert mijn twee grootste verslavingen van het moment: chocolade (ok, dit is geen ‘moment’verslaving…) en kokosnoot. Heerlijk, maar caloriegewijs een aanslag op de lijn natuurlijk. Daarom heb ik onlangs geprobeerd om zelf gezonde Bounty’s te maken.

foto 2(1)

Resultaat? Heerlijke smeuïge chocolaatjes! Mijn vriend was er alleszins ook verzot op, en voor slechts 50kcal per praline mag dat ook wel!

foto 3(1)

De vorm waarin ik de Bounty’s gemaakt heb, heb ik eens gekocht in de Action, met natuurlijk de idee om hier eens zelf pralines in te maken. Vandaag was eindelijk de dag dat ik hem vanonder het stof haalde!

Qua ingrediënten heb je niet veel nodig. Pure chocolade, minimum 70%, en voor de vulling gebruikte ik: kokospoeder, amandelpoeder, kokosolie en agavesiroop. Allemaal stuk voor stuk eerlijke en gezonde producten! Het volledige recept vind je hier.

 

foto 1(1)

Geef een reactie

