Geshopt: kringwinkel

Als ik onze inrichting en decoratie zou omschrijven, dan zou ik het als volgt doen: een allegaartje van IKEA en tweedehandsspullen.

Ik ben niet echt geïnteresseerd in de meubelzaken die je meteen een geheel dat perfect bij elkaar past aanbieden. Ik schaar liever hier en daar verschillende items bij elkaar, die dan een leuk geheel vormen op zich. De zetels komen van IKEA, onze eettafel is een glazen exemplaar dat ik vond voor een prikje op tweedehands en de trots van dit alles zijn onze witte Eames-stoelen. Ik hou van de typisch dunne houten poten van die tijd en het maagdelijk wit. Deze stoelen zijn dan ook een samenvatting van hoe ik wil dat mijn interieur eruit ziet. Retro, vintage, modern en minimalistisch.

dsw-inspired-by-ray-and-charles-eames-01_1

Geregeld stap ik eens binnen in de kringwinkels bij ons in de stad of ga ik naar een rommelmarkt. Het leuke is dat je elke dag wel iets ‘nieuws’ kan vinden. Zij het brol, zij het iets wat perfect bij je past. Vorige week had ik prijs!

foto 1(2)

Het bankje met de dunne houten pootjes heb ik meteen meegegraaid. Het koste amper 3euro en het vieze, pluizige, paarse stofje ga ik vervangen met een overschotje van de flamingostof die ik gebruikte voor mijn kist met dekentjes. Daar zal ik later het resultaat van tonen!

foto 2(2)

Ook op de bloempot werd ik meteen verliefd! Hij heeft een prachtige kleur en ik kon me al meteen inbeelden hoe de plant (de énige plant die ik in leven kan houden, dus die moet ik koesteren) erin zou pronken. Ik telde er een stuk van 50eurocent voor neer!

 

Je moet natuurlijk wat geluk hebben dat je juist op iets botst wat je aanspreekt of waar je nieuw leven kan in blazen. Daarom neem ik ook altijd de tijd om een kringwinkel binnen te stappen en volledig ondersteboven te halen of naar de rommelmarkt te gaan voor een volledige namiddag. Er zijn altijd schatten verborgen, je moet gewoon goed genoeg kijken! 🙂

Geef een reactie

